Разделы сайта

Политика и власть

Общество и люди

Спорт и здоровье

Финансы и бизнес

Технологии и наука

Микс новостей

Як легко перевірити контрагента?

Своєчасна та якісна перевірка контрагента допоможе обрати гідного партнера чи підрядника та уникнути шахраїв та ненадійних організацій. Для такої бізнес-розвідки необхідно проаналізувати діяльність контрагента з різних сторін, що дасть змогу виявити усі аспекти для прийняття об'єктивного рішення про співпрацю.

За якими критеріями робити перевірку контрагента

Щоб мати усю сукупність інформації для перевірки контрагента, її необхідно робити за наступними напрямками:

  1. Перевірка факту існування компанії. Це можна зробити за допомогою реєстру ЄДРПОУ. За кодом ЄДРПОУ чи ІПН буде відображено актуальний статус організації. Якщо вона відсутня в реєстрі чи знаходиться в статусі припинення діяльності, це свідчить про наявність проблем у контрагента;
  2. фінансовий аналіз, який включає в себе інформацію про активи, прибуток, включаючи чисту маржу, внутрішні та зовнішні борги. Крім того, необхідно виявити, чи не знаходиться компанія в статусі банкрота. Бажано аналізувати дані за кілька років;
  3. податки, аналіз своєчасності виплат, наявність чи відсутність проблем з фіскальною службою, штрафи, борги, їх розміри. Також бажано дізнатися дату реєстрації підприємства та актуальний статус реєстрації. Якщо реєстрацію анульовано, у реестрах вказано підставу для цього рішення;
  4. наявність боргів зі заробітної плати у працівників контрагента. Наявність боргу може свідчити про фінансові труднощі чи недобросовісність контрагента, тим паче, якщо є зауваження чи штрафи за результатами перевірок соціальних служб;
  5. наявність чи відсутність судових позовів. Якщо контрагент виступав як відповідач у справах з кримінальними статтями, має судові вироки за ними, слід замислитися, чи варто співпрацювати з таким контрагентом у майбутньому;
  6. перевірка актуальності ліцензії та її співвідношення до реальної діяльності контрагента. Якщо ліцензії немає, закінчився термін чи ліцензія відноситься до іншої сфери діяльності, це може бути свідченням проблем у контрагента;
  7. перевірка зв'язків уповноважених осіб. Якщо вони є уповноваженими особами ще в десяти підприємствах, а тим паче з різним видом діяльності, це свідчить, що така особа є номінально уповноваженою, а реальне керівництво знаходиться в інших руках;
  8. компания є самостійною чи входить групи або об'єднання компаній;
  9. важливим фактором є статутний капітал компанії. Якщо він занадто малий, не відповідає сфері діяльності, не покриває боргових зобов'язань, це створює потенційні ризики.

Де взяти інформацію для перевірки контрагента

Для різнобічної розвідки необхідно отримати дані з різних реестрів, інформація в яких представлена до публічного доступу. При цьому в більшості баз даних необхідно мати свій зареєстрований електронний кабінет, щоб мати змогу отримати інформацію про інших фізичних чи юридичних осіб. Також слід мати на увазі, що така перевірка може зайняти багато часу.

Більш дієвою є система YouСontrol, яка є автоматизованою та підключена до відкритих державних реєстрів України. Вона швидко створює досьє компании, причому уся інформація є актуальною на час запиту.